PHP-Fusion Powered Website

Zegar

Sześciolatki'

Wycieczka do Trójmiasta

W ramach projektu unijnego NOWOCZESNA SZKOŁA uczniowie klas III - VI mieli okazję wybrać się nad morze. Zwiedzaliśmy twierdzę w Malborku, rynek w Gdańsku, Westerplatte, akwarium i okręt BŁYSKAWICA w Gdyni, molo w Sopocie oraz park dinozaurów i ruchome wydmy w Łebie. Jednak największa atrakcją był dla wszystkich spacer brzegiem morza, co widać na zdjęciach umieszczonych w galerii.

Mistrz mnożenia

Tradycją naszej szkoły stał się już konkurs Mistrz Mnożenia. Jest organizowany pod koniec roku szkolnego przez p.Izabellę Duda (nauczyciela matematyki) oraz nauczyciela klasy III, w tym roku p.Urszulę Gładysz. Uczniowie klasy III mają możliwość zmierzyć się z zadaniami z matematyki - jako pasażerowie pociągu, każda stacja to inne ciekawe zadanie! Gwizdek i następna stacja:-) aż do celu podróży. W tym roku Mistrzem Mnożenia została Kinga Szczęśniak a vice-Mistrzem Karol Burzak. Serdecznie gratulujemy!

Tekst: I. Duda

Dzień Rodziny

Jak co roku w naszej szkole wspólnie świętowaliśmy Dzień Matki i Dzień Ojca - pod wspólnym hasłem Dzień Rodziny. Były występy, życzenia i jak zwykle pysze ciasto na deser. Zdjecia z imprezy w galerii.

Wycieczka do Kazimierza

W ramach projektu unijnego NOWOCZESNA SZKOŁA, w którym udział bierze również nasza szkoła, 19 maja odbyła się wycieczka do Kazimierza Dolnego i Nałęczowa. W Nałęczowie zwiedzaliśmy piękny park nieopodal sanatorium. Warto wspomnieć, że znajduje się tam uzdrowisko. Każdy z nas mógł poczęstować się wodą z właściwościami uzdrawiającymi. W parku Nałęczowskim znajduje się fontanna. Na jej dnie widać dużo monet. Wrzucają je tam podróżni, bowiem wierzą, że to przyniesie im szczęście. W parku znajduje się pomnik Stefana Żeromskiego oraz siedzącego na ławce Bolesława Prusa. Odwiedzający często pozują przy nich do zdjęć. Nieopodal ławki na której przesiaduje wcześniej wspomniany Bolesław Prus znajduje się Pałac Małachowskich. Ten zabytek również podziwialiśmy. Nałęczów było pierwszym miejscem jakie zwiedziliśmy. W dalszą podróż wybraliśmy się do Kazimierza Dolnego. Na początku spacerowaliśmy wąwozem pod nazwą Korzeniowy Dół . Następnie szliśmy jeszcze trzy kilometry aby dojść pod Górę Trzech Krzyży i tam rozpocząć wspinaczkę na sam szczyt. Z góry rozciągał się przepiękny widok. Niestety gdy weszliśmy na rynek okazało się, że w kościele do którego chcieliśmy wejść był remont. Po zwiedzeniu rynku przyszedł czas na rejs statkiem. Po rejsie przesiedliśmy się do drugiego statku, który okazał się restauracją. Po obiedzie mieliśmy czas na upragnione przez nas zakupy. Po udanej wycieczce wróciliśmy zmęczeni ale szczęśliwi do domu. Zdjęcia z wycieczki zobaczycie w galerii.

Tekst: Beata Szczęśniak, Kamila Taracha

Cała Polska czyta dzieciom

X Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom rozpoczął się w naszej szkole 27 maja. Wszyscy słuchaliśmy pięknej opowieści o Hobbicie w interpretacji Kamila Misztala. Dowiedzieliśmy się że Kamil jest sportowcem- gra w siatkówkę na siedząco. Marzy o tym aby zagrać w koszulce z orłem na piersi! Mimo kłopotów ze zdrowiem idzie przez życie z uśmiechem na twarzy.
Aby pomóc Kamilowi polecamy stronę www.pozahoryzonty.org.

Zdjęcia z czytania jak zwykle w galerii.

Tekst: Kinga Szczęśniak

Święto Konstytucji 3 Maja

4 maja w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. Apel przygotowali uczniowie klas II - VI pod opieką p. A. Wilczyńskiej. Zdjęcia z uroczystości zobaczycie tu.

Szkolny konkurs mitologiczny

31 marca odbył się coroczny szkolny konkurs mitologiczny, w którym brało udział 10 osób z klas V i VI, w sumie 5 drużyn. Pierwszym zadaniem było rozwiązanie krzyżówki, każda para losowała pytanie z koperty, odczytywała je i odpowiadała na pytanie, gdy je odgadła zapisywała hasło w krzyżówce. Każde zadanie było inne. Odpowiadaliśmy na pytania oraz zagadki typu prawda-fałsz, gdy dana drużyna nie znała odpowiedzi, zagadka przechodziła na parę siedzą obok. Było również mitologiczne zadanie matematyczne, w którym trzeba było umieć dzielić, mnożyć, dodawać oraz odejmować nektar i ambrozję. Dopasowywaliśmy pary mitologiczne. Odgadywaliśmy hasła i frazeologizmy mitologiczne, rozpoznawaliśmy ilustracje i atrybuty bogów. Zwycięzcami zostali Aleksander Stępień i Łukasz Zieliński, drugie miejsce zajęły Patrycja Zielińska i Angelika Jakubczak, miejsce III zdobyły Agata Kulenta i Wiktoria Pietrzak.Pierwsze miejsce zostało nagrodzone książkami i dyplomem, za drugie i trzecie miejsce były długopisy i dyplomy. Zdjęcia z konkursu w galerii.

Tekst: Patrycja Zielińska

Życzenia Wielkanocne

W środę przed świętami cała społeczność szkolna spotkała się przy wspólnym składaniu życzeń wielkanocnych. Dzieci z zerówki zaśpiewały piosenkę o pisankach, a pani Dyrektor oraz przedstawiciele każdej z klas składali wszystkim świąteczne życzenia, między innymi takie:

W te piękne Święta,
gdy Pan Zmartwychwstanie.
Życzymy smacznych jajek na śniadanie,
żółtego kurczaczka, białego zająca
i oby te święta trwały bez końca
Tęczowych pisanek, na stole pyszności,
mokrego Dyngusa i wspaniałych gości,
niech to będzie czas uroczy
Życzymy miłej Wielkiej Nocy!!!

Zdjęcia w galerii.

Konkurs recytatorski

23 Kwietnia w naszej szkole odbył się coroczny konkurs recytatorski. W tym roku nosił nazwę "Kochajmy zwierzęta", a mottem był cytat z wiersza P. Anety Bieleckiej "Gdy zwierzęta chcecie mieć, zastanówcie się dokładnie, bo to nie jest zwykła rzecz." Na celu miał uświadomienie dzieciom i młodzieży jak ważne są zwierzęta, jak trzeba je traktować i jak z nimi postępować. W Jury zasiedli pan Jan Siuda, pani Wioleta Zadora i pani Magdalena Pyda. Przed rozpoczęciem występów pani Aneta Bielecka, mama uczennicy z klasy III, zaprezentowała własne utwory poetyckie. Wszyscy byli pod wrażeniem niedawno odkrytego talentu. W konkursie brało udział 14-stu uczniów. Byli oni podzieleni na dwie kategorie: kl. I-III i kl. IV-VI. Jury punktowało: interpretację, dykcję, dobór tekstu, opanowanie pamięciowe i ogólny wyraz artystyczny. Przed podjęciem decyzji o wynikach Jury miało bardzo trudne zadanie, ponieważ wszyscy zaprezentowali się doskonale. Jednak trzeba było wybrać najlepszych. Uznano, że laureatem w kategorii I-III zostanie Kinga Szczęśniak z kl.III. Jury zachwyciła także Maja Pawłowska z kl.II. Dlatego przyznano jej wyróżnienie. W kategorii IV –VI laureatem została uczennica klasy VI Angelika Jakubczak. Wyróżniono także Kamilę Tarachę. Zwycięzcy dostali drobne upominki i dyplomy. Organizatorkami konkursu były panie Magdalena Kalinowska-Czul i Małgorzata Walczak.

Zdjęcia z konkursu w galerii.

Tekst: Kasia Persona, Angelika Jakubczak

Rzeka

RzekaCykl zajęć o wodzie był dla klasy trzeciej powodem do wycieczki nad rzekę. Odwiedziliśmy dwie okoliczne rzeczki. Zbadaliśmy ich czystość. Woda była przezroczysta, nurt wartki, ale nad brzegiem… Tam niestety były śmieci!

Prośba rzeki

Nie śmieć,
Rzeka prosi Cię.
Ja chcę mieć,
Czyste środowisko Me.
Do rzek nie wrzucaj odpadów,
Bo później nie będzie po Mnie śladów.
Gdy będziesz dbać o rzeki,
Ta woda to nie będą ścieki.

Tekst: Kinga Szczęśniak
Zdjęcia z wycieczki w galerii.

Bezpieczeństwo na wsi

Każdego roku dochodzi na wsi do wielu tragicznych wypadków, których ofiarami są także dzieci. "Jeżeli mieszkasz na wsi, być może znasz już wiele zagrożeń, ale pamiętaj, że to, co znane, też może być niebezpieczne."
Z takim przesłaniem przyjechał do nas przedstawiciel Państwowej Inspekcji Pracy w Lublinie i w bardzo ciekawy sposób przekazał wiedzę na temat występowania na wsi zagrożeń dla życia i zdrowia. Wskazywał również jak ich unikać. Dzieci mogły obejrzeć interesujący film, poświęcony temu tematowi. Na zakończenie dzieci otrzymały prezenty, które jednocześnie pozwolą zapamiętać uzyskaną wiedzę i otrzymane rady. Zdjęcia obejrzycie w galerii.